Медіаграмотність для освітян
Мета курсу "Медіаграмотність для освітян"
від команди платформи «Prometheus» – мотивувати наших колег, вчителів, керівників
шкіл, шкільних управлінців бачити, що світ навколо разюче змінився, став
цифровим, а відтак потрібно розвивати нові медіаосвітні
компетентності. Для школи це тим більш актуально, що дії вчителя, шкільної
адміністрації вже знаходяться під пильним спостереженням найбільш зацікавленої
категорії громадян: батьків дітей, яких ми вчимо. Від того, як саме ми
будуватимемо свою комунікацію з громадськістю багато у чому залежить такий важливий
чинник нашої роботи, як довіра до освіти. Цікаві питання :
- як використовувати відкриті інтернет-ресурси для якіснішої комунікації з
громадою;
- яких нескладних правил варто дотримуватися під час онлайн-спілкування; - як
правильно використовувати авторські матеріали та дотримуватися вимог
авторського законодавства;- як ефективно підвищувати довіру до школи через повідомлення про вирішення реальних шкільних проблем.
Школа та освіта загалом постійно перебувають у
фокусі уваги суспільства. Бо так чи інакше з освітою пов’язана практично кожна людина: вчиться
сама, працює в освіті, навчаються діти чи онуки тощо.Саме тому «освітня» тема
завжди привертає увагу медіа й нам досить часто доводиться бачити публікації
про освіту. І, на жаль, не завжди ці публікації виходять коректними. Що ж робити? Як зробити так, щоб до освіти було більше
довіри у суспільстві? Чи можна щось вдіяти, аби медіа писали про освіту
об’єктивно?На щастя – це можна і треба робити.
Ми дізналися з курсу, чому важлива комунікація школи з громадою, як можна будувати стосунки
з медіа, як правильно відповідати на складні запитання та як конструктивно
будувати взаємодію із батьками здобувачів освіти.
Адже живемо у суцільному та дуже щільно наповненому
інформаційному просторі, де будь-яка дія кожного з нас не залишається
непоміченою, а викликає певні реакції інших людей. Наш світ змінюється з
розвитком інформаційно-комунікаційних технологій, а разом з ним змінюються й
умови, в яких зростають, навчаються та розвиваються діти. Технології дають нам не тільки додаткові можливості, а
й створюють нові загрози. Спробували разом у діалогах розібратися в тих нових ризиках, з
якими стикається дитина, спілкуючись у соціальних мережах. Мова велася,
насамперед, про кібербулінг – знущання з використанням електронних засобів. Які
різновиди цих нових небезпек, як запобігти стражданням дитини від цькування в Інтернеті?
Що можуть зробити дорослі, щоб допомогти дитині в боротьбі з кібербулінгом?
Обговорюється світовий досвід, а в конспект розмови додаються також і відомості
про українських школярів.