четвер, 9 квітня 2020 р.

Українська література 8 клас

   
      (09.04-13.04.20) (Вказуйте прізвище на кожній сторінці зошита!)

 1. Написати фанфік на основі повісті "Шпага Славка Беркути".

Фанфік (Fanfic) – це вигадана історія, написана шанувальниками (фанатами) певного оригінального серіалу, фільму, гри чи книги. У деяких випадках, фанфіки видаються в паперовому варіанті, але більшість з них поширюється через Інтернет. Іноді, подібні фанатські історії, можуть порушувати закони про авторське право, але як правило, санкції до них не застосовуються, якщо автори фанфіків не намагаються отримати фінансову вигоду.
Простими словами, фанфік – це розширена, доповнена чи повністю змінена історія, написана аматорами, під враженнями від якогось оригінального твору. Дана історія може містити в собі безліч різних аспектів, від розширення меж всесвіту до продовження або зміни основних сюжетних ліній головних персонажів. Наприклад, якщо фанатам, кінцівка твору здалася невиразною або незакінченою, то у своїх фанфіках вони можуть продовжувати вести історію направляючи її, на їхню думку, в правильне русло. (За матеріалами: https://termin.in.ua/fanfik-fanfic/ ).
  Бесіда.
·        Що нового ви дізналися про фанфіки?
·        З якої мови прийшло це слово?
·        Яка історія створення фанфіків?
·        Які різновиди фанфіків існують?
3.     Проблемне питання.
·        Для чого люди створюють фанфіки?
·        Чи можуть фанфіки бути популярнішими за оригінальні тексти?

4.     Опрацювання пам’ятки.
«Як створити фанфік»
1. Вирішіть, з якого твору ви хочете створити фанфік, виберіть головних персонажів, уявіть загальний сюжет і настрій фанфіку. Чи хочете ви написати гумористичну розповідь або ваш твір буде оповідати про трагічну смерть героя?
2. Розпишіть сюжет за пунктами. Важливо, щоб ви чітко уявляли, куди  і в який час відправиться ваш герой, у кого закохається, з ким стане ворогами, який артефакт знайде і де втратить свій мобільний телефон. Інакше вам не уникнути неузгодженостей і втрачених дрібниць.
3. Позначте для себе головні риси характеру взятих вами персонажів.
4. Виберіть спосіб створення фанфіку.
5. Після того, як ви закінчили свій твір, перечитайте його ще раз: так ви будете краще бачити всі помилки. 
6. Придумайте йому назву, напишіть «шапку», в якій вкажіть жанр, діючих персонажів, рейтинг, короткий опис.
7. Напишіть, кому належать оригінальні персонажі.

Ваша історія не повинна бути наповнена тільки радісними подіями. Необхідно додати драматичних і сумних сцен, це зробить сюжет більш захоплюючим.
Ставтеся до творчості серйозно. Пишіть так, ніби вашу розповідь прочитає цілий світ.
Якщо ви не знаєте, що може статися далі, то продумайте кілька різних варіантів і виберіть той, який гармонійніше всього вбудовується в оповідання.
1.     
Завдання: Написати фанфік на основі повісті «Шпага Славка Беркути» (на вибір):
• написати своє продовження твору;
• переписати фінал повісті;
• ввести нових героїв у твір;
• змінити характер героїв на протилежний;
• переробити сюжет;
• запропонувати нові пригоди героїв;
• змінити оповідача твору;

• написати листа герою.


           2.                Контрольна робота з розділу "З української прози"
(творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї)
Варіант 1
Початковий та середній рівень (кожна правильна відповідь 0,5б.)
1. Повість М. Коцюбинського  "Дорогою ціною" починається з:
А) прологу;          Б) зав’язки;            В) розв’язки;                   Г) епілогу.
2. Головними героями повісті М. Коцюбинського  "Дорогою ціною" є:
А) Платон і Соломія;                Б) Остап і Соломія;              
В) Степан і Соломія;                 Г)  Іван і Соломія.
3. Про кого йде мова: "Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком…"
А) про Остапа;     Б) про Івана;       В) про Соломію;       Г) про цигана.
4. Хто допомагав Соломії визволяти Остапа:
А) сама визволяла;           Б) цигани;                В) пан;             Г) Іван.
5. "Природною стихією" О. Довженка було:
А) малярство;                                        Б) кіномистецтво;             
В) музичне мистецтво;                         Г) вчителювання.
6. Твір "Ніч перед боєм" за жанром – це:
А) оповідання;                  Б) роман;              В) повість;            Г) казка.
7. Хто переправляє солдатів через Десну:
А) дід Платон;                                      Б) дід Савка;       
В) Петро Колодуб;                               Г) дід Платон і дід Савка.
8. Що сталося з дідом Савкою і дідом Платоном:
А) залишилися живі;                       Б) переїхали в інше місто;
В) нічого не змінилося;                  Г) померли.
9. Події у повісті "Шпага Славка Беркути" відбуваються у:
А) Києві;                              Б) Львові;
В) Харкові;                          Г) Чернігові.
10. Хто з учителів підтримував Славка Беркуту і став на його захист:
А) вчитель географії;                        Б) вчитель історії;
В) вчитель хімії;                                Г) вчитель біології.
11. Куди віднесли сороку з перебитим крилом герої повісті "Шпага Славка Беркути":
А) додому;                    Б) до сусіда;                     В) до вчительки Надії Григорівни;                                                             Г) до вчителя географії.
12. Хто з однокласників вирішив  помститися Славкові:
А) Стефко Вус;                                   Б) Лілі Теслюк;
В) Юлько Ващук;                               Г) Василь Лопух.

Достатній рівень (кожна правильна відповідь 1б.)
1.     Намалюйте словесні портрети Остапа і Соломії.
2.     Яку науку намагався передати дід Платон солдатам, яких  перевозив?
3.     Встановіть відповідність подій повісті Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути":
Історія з пляшкою.
Сорока з перебитим крилом.
Поранення Юлька Ващука.
Суд над Славком.
Каяття Юлька.
Високий рівень (правильна змістовна відповідь 3б.)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1.     Кохання Остапа і Соломії – зразок чистого,  вірного і самовідданого кохання.
2.     Дід Платон і дід Савка – справжні патріоти і захисники рідної землі.
3.     "Шпага Славка Беркути" – повість про проблеми підлітків, їхню дружбу і зрадництво.


Контрольна робота з розділу "З української прози"
(творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї)
Варіант 2
Початковий та середній рівень (кожна правильна відповідь 0,5б.)
1.     Куди збирається піти Остап – головний герой повісті "Дорогою ціною":
А) за Десну;         Б) за Дунай;            В) за Дніпро;             Г) за Сулу.
2. Хто наздоганяє Остапа, вдаючи із себе козака:
А) його кохана Соломія;                          Б) його сестра;              
В) його мати;                                             Г) його батько.
3. Чим наказує відрізати собі коси Соломія:
А) ножицями;           Б) лезом;               В) косою;             Г) ножем.
4. Що сталося з Соломією:
А) залишилася жити з Остапом;               Б) покинула Остапа;   
В) залишилася з Іваном;                            Г) загинула.
5. Який фільм приніс світову славу О. П. Довженку:
А) "Україна у вогні";                                  Б) "Щоденник";                  
В) "Земля";                                                   Г) "Аероград".
6. Кому з героїв оповідання О. Довженка "Ніч перед боєм" належать ці слова: "Тікаєте, бісові сини?... Багато ж я вас перевіз. Ой багато, та здорові все, та молоді, та все – перевези та перевези… "
А) діду Платону;                                     Б) діду Савці;                
В) Петрові Колодубу;                             Г) Івану Дроботу.   
7.  Хто розповідає історію дідів солдатам:
А) Іван Дробот;                                      Б) Петро Колодуб;            
В) невідомий солдат;                             Г) брат діда Платона.   
8. Хто повідомляє Петрові Колодубу про смерть дідів:
А) онук діда Савки, Іван Дробот;                             Б) брат діда Савки;
В) товариш діда Платона;                                         Г)  Петро Колодуб.
9. У повісті Ніни Бічуї  "Шпага Славка Беркути"  йдеться про:
А) 3 підлітків;                              Б) 5 підлітків;
В) 6 підлітків;                              Г) 4 підлітків.
10.  Хто з підлітків, героїв повісті Ніни Бічуї  "Шпага Славка Беркути"  має батька п’яницю:
А) Славко Беркута;                             Б) Стефко Вус;
В) Юлько Ващук;                                Г) Лілі Теслюк.
11. Кого просив про допомогу Юлько Ващук (помститися Славкові Беркуті):
А) Стефка Вуса;                          Б) Лопуха;
В) батьків;                                    Г) Лілі.
12. Герої повісті Ніни Бічуї  "Шпага Славка Беркути"  є учнями:
А) 8Б;                     Б) 8А;                     В) 7Б;                     Г) 7А.
Достатній рівень (кожна правильна відповідь 1б.)
1.     Встановіть хронолічну послідовність подій повісті М. Коцюбинського "Дорогою ціною":
Втеча Остапа.
Втеча Соломії слідом за Остапом.
Допомога циганки.
Поранення Остапа.
Визволення з полону Остапа.
Арешт Остапа.
Смерть Соломії.
2.     Як ви вважаєте, чому в діда Платона текли сльози, коли він переправив солдатів і вони пішли в лози?
3.     Охарактеризуйте поведінку кожного хлопця в ситуації з сорокою у парку.
Високий рівень (правильна змістовна відповідь 3б.)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1.     Кохання Остапа і Соломії – зразок чистого,  вірного і самовідданого кохання.
2.     Дід Платон і дід Савка – справжні патріоти і захисники рідної землі.
3.     "Шпага Славка Беркути" – повість про проблеми підлітків, їхню дружбу і зрадництво.